Mondzorgbaan.nl

Van idee naar platform | Mondzorg vacatures en CV’s

Bekijk website

Mondzorgbaan.nl hebben we ontwikkeld voor Jan Willem Vaartjes. Jan Willem is voorzitter van het ANT(Associatie Nederlandse Tandartsen), implantoloog bij en eigenaar van De Kliniek voor Tandheelkunde, mede-eigenaar van XS2TheWorld (mobile software) en daarnaast eigenaar van Tandarts.nl. Een veelzijdig ondernemer die regelmatig kansen ziet binnen de mondzorgbrance.

De uitdaging

De uitdaging

Het vinden van goed personeel in de mondzorg kan een uitdaging zijn. Er is geen goede aansluiting tussen de vraag en het aanbod binnen deze sector. Daarom is Jan Willem met het idee gekomen om hier een platform voor te ontwikkelen. Hij heeft ons ingehuurd om zijn idee uit te werken tot een concreet plan, om vervolgens het plan om te zetten in een ontwerp en samen met onze partner Dockbite uit te werken tot volledig platform. Omdat de vraag niet concreet was, is het belangrijk geweest veel met elkaar te overleggen zodat er één visie van het product zou ontstaan.

Onze aanpak

Omdat de vraag erg breed was - ontwikkel een platform waar werkgevers en werknemers elkaar kunnen vinden -  zijn we begonnen met een concept sessie.

Tijdens deze sessie hebben we per doelgroep gekeken naar de specifieke doelen van de bezoekers en de website. Waarom komt deze bezoeker op de website en hoe kunnen we het hem zo gemakkelijk mogelijk maken zijn doelen te bereiken?
Met deze doelen hebben we specifieke taken benoemd die binnen het systeem mogelijk moeten zijn. Door gebruik te maken van verschillende prototypes hebben we de flow van de applicatie kunnen nabootsen.

Onze aanpak

Op basis van de feedback van verschillende personen hebben we de prototypes steeds verder aangescherpt. Om vertraging tijdens de implementatie te voorkomen, was tijdens dit proces ook onze technische partner aanwezig. Gedurende het proces werd door hem het concept steeds technisch gevalideerd en daarnaast werden technische uitdagingen en kansen uitgesproken.

Zo hebben we samengewerkt aan het slim opzetten van filtering binnen de zoekresultaten.

Ook het anoniem kunnen gebruiken van het systeem is iets geweest wat betrekking had op zowel de vormgeving als techniek. Een werknemer kan anoniem zijn CV plaatsen of anoniem solliciteren op een nieuwe baan.

De werkgever kan een anonieme vacature plaatsen. De reacties die hij hierop krijgt, verwerkt hij binnen het systeem. Het kan belangrijk zijn de informatie pas later vrij te geven.

Eenvoudig inloggen

Veel van de potientiële bezoekers maken gebruik van social media zoals Google+,Twitter, Facebook of linkedIN. We hebben de inlog voor deze bezoekers vereenvoudigd door gebruik te maken van “Social login”. Dankzij deze techniek is het niet nodig een nieuwe loginnaam en wachtwoord aan te maken, maar maak je gebruik van een van de bestaande diensten.

Het verleiden van de bezoeker

Hoe meer we van de bezoeker weten, hoe beter we deze kunnen helpen. Er is dan immers meer informatie die kan zorgen voor de juiste match. Om de bezoeker te verleiden meer informatie achter te laten, hebben we gebruik gemaakt van gamification technieken. Dit zijn elementen die uit de game-industrie komen, zoals het tonen van een topscore.

Dit zie je terug in het ontwerp van het dashboard van de bezoeker.

Terugkerende bezoekers
Het succes van een platform wordt bepaald door zijn bezoekers. Om er voor te zorgen dat leden vaker terugkomen is het mogelijk gemaakt specifieke zoekfilters om te zetten naar notificaties.

Eenvoudig inloggen
Zoekspecifiekaties opslaan

Zoekspecifiekaties opslaan

De werkzoekende kan zijn zoekspecifiekaties opslaan. Steeds wanneer er een nieuwe vacature wordt geplaatst die aan deze specificities voldoet, zal hij een e-mail ontvangen.